Sunday, April 20, 2008

Remaja Jatuh Flat


PUTRAJAYA 20 April - Seorang pelajar perempuan yang dihalang daripada menemui temannya maut selepas terjatuh dari tingkat 11 sebuah pangsapuri dekat Presint 9 di sini awal pagi ini.

Mangsa, Nurul Farah Mazlan, 17, pelajar tingkatan lima sebuah sekolah menengah di sini disahkan meninggal dunia di Hospital Putrajaya kira-kira pukul 5.20 pagi.

Jurucakap polis berkata, mangsa dipercayai cuba turun dari rumahnya yang terletak di tingkat 11 untuk ke rumah rakannya di tingkat 10 menggunakan kain cadar yang diikat pada balkoni kira-kira pukul 3.50 pagi.

''Mangsa dipercayai gagal mengimbangkan badan ketika turun dari tingkat 11 itu sehingga menyebabkannya terjatuh," kata jurucakap tersebut ketika dihubungi di sini hari ini.

Difahamkan, sebelum kejadian, mangsa tidak dibenarkan keluar dari rumah oleh ibu bapanya selepas menyatakan hasrat untuk menemui seorang kawan.

''Kematian mangsa berpunca daripada kecederaan teruk pada seluruh anggota badannya," kata jurucakap tersebut.

Sementara itu, bapa mangsa Mazlan Hassan, 51, enggan ditemui oleh pihak media.
Jenazah Nurul Farah telah dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Taman Selatan, Presint 20, di sini.

Ketua Polis Daerah Putrajaya, Supritendan Abd. Razak Abd. Majid ketika dihubungi mengesahkan kejadian itu tetapi enggan mengulas lanjut.


Sumber:


Utusan Malaysia, 2008. Pelajar perempuan maut jatuh flat, dilihat pada 21 April 2008, http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0421&pub=Utusan_Malaysia&sec=Dalam_Negeri&pg=dn_08.htm


No comments: